Соціально-психологічний портрет кей-поперів 

Метою першої частини проєкту було загальне дослідження психологічних рис, які характерні 
кей-поперам із України.

Дослідження було проведено в 2020 році

Середній вік респондентів - 18 років

Найбільш чисельною була група осіб 16-ти років

30% - 11-15 років 
52% - 16-21 рік
18% - 22-34 роки

За даними іншого дослідження (соціальний проєкт АРМІ 25+), яке було проведено лише серед АРМІ із України (офіційною сторікою фанбази BTS в twitter - @btsua_twt, в листопаді 2019 р.) - середній вік досліджуваних становив 32 роки.
Найчисельнішою була група осіб 25-ти років (14,7% респондентів). 

Географічно кей-попери є майже в усіх куточках України. Дослідження зібрало респондентів із 22 областей України. Найбільше у дослідженні взяло участь респондентів зі Львова та області, а також Києва та області.

  • Період залученості до субкультури у респондентів становить від 6 місяців до 13 років. 
  • Середній період перебування в субкультурі складає приблизно 2,8 років. 
  • Найбільше респондентів приєднались до K-pop приблизно 2 роки назад (20,3%).
  •  Про K-pop респонденти дізнались завдяки друзям та близьким (36%), зацікавленості в одному елементі культури (28%), соціальним мережам (12%), відеохостингу YouTube (17%) та ін.

Вплив K-pop на особистість

K-pop вносить свої зміни у становлення та розвиток особистості, зокрема:


67% респондентів вказали особистісні зміни
 
А саме:
 «віра в себе»,  «розширення кругозору», «любов до себе», «стала більш відкритою», рефлексія своїх якостей.

18% респондентів вказали розширення кола спілкування
 
 
А саме:
 «з'явились нові друзі», «познайомилась з новими людьми за спільними інтересами».

9% вказали зміни у відносинах з оточенням  
 
 
А саме: 
 толерантність , «повага до чужих смаків», «перегляд своєї поведінки щодо близьких та друзів».

Завдяки K-pop підростаюче покоління змінюється

Самі кей-попери говорять про те, що субкультура K-pop вплинула на формування в них таких цінностей:
  • любов (вказали 25% респондентів);
  • підтримка (23%);
  • дружба (17%);
  • дружність (15%);
  • толерантність (12%).


Особисті якості, які вітаються кей-поперами є:

  • дружелюбність
  • доброта
  • відкритість
  • щирість

Звичайно, у кей-поперів також з'явдяються нові ідеали та авторитети, що в свою чергу впливає на формування цінностей. Зокрема, 44% респондентів вказали, що мають авторитета серед корейських знаменитостей ("Шуга", "Намджун", "Джексон" ...).

Психологічний портрет кей-поперів*:

Характер - кей-попери добросовісні, схильні до творчості. Самокритичні, іноді ставлять занадто високу планку для себе. Можуть проявляти лідерство. Наполегливі та ініціативні, особливо, якщо це стосується їх захоплення K-pop.

Спрямованість - головною спрямованістю є участь в субкультурі (що задовольняє особистісні потреби). Також спрямовані на дослідження власної особистості.

Здібності - розвивають свої творчі здібності 

Емоційність - емоційна сфера характеризується нестійкістю та підвищеною тривожністю. Характерна зайва емоційна напруженість, фрустрованість, іноді проявляють імпульсивність та залежність від настрою. Завдяки субкультурі K-pop регулюють свій емоційний стан.

Інтелектуальність - інтелектуальна сфера характеризується оперативністю, рухливістю мислення. Кей-попери дещо критичні та спрямовані на конкретне практичне мислення.Схильні швидко орієнтуватись в проблемних ситуаціях але не завжди вміють прораховувати варіанти рішення. 

Вміння спілкуватись - в комунікативній взаємодії властива м'якість, поступливість, відкритість та прямолінійність. Розсудливі у встановленні міжособистісних контактів з тими, хто не є кей-попером. Мають досить невелике коло друзів, які близькі за інтересами і цінностями, з якими почувають себе комфортно.

Вольові якості - можуть проявляти складності боротьби із труднощами, шукають підтримки. Завдяки участі в субкультурі підвищують свою стесостійкість.

Самооцінка - особистість кей-попера характеризується адекватністю самооцінки. Себе сприймають позитивно.

*результати є загальним портретом та можуть не відображати індивідуальні особиливості кей-попера

Вплив музики на психофізичний стан

K-pop слухають для настрою, для розслаблення або активізації.
K-pop слухають для душі...

За допомогою прослуховування музики K-pop, кей-попери регулюють свій настрій. Можуть покращити свій стан, розслабитись та знайти натхнення.

  • 63,3% респондентів вказали, що підчас прослуховування K-pop в них піднімається настрій.

K-pop дарує посмішки, надихає та надає підтримку.

Завдяки ліриці в K-pop піснях, кей-попери можуть замислитись над своїми проблемами, своїм ментальним здоров'ям, своїми відносинами тощо.

Вплив дорам на особистість

Дорами - новий культурний продукт, що також впливає на становлення особистості

Дорами привертають увагу глядача відсутністю звичних штампів.  Однак, можна сказати про наявність азіатських штампів (носіння на спині, наявність чіткої ієрархії у взаємовідносинах, наявніть "любовного трикутника" і т. д). Завдяки цьому глядач може по-новому подивитись на звичайні речі, переосмислити свої цінності. Ще однією особливістю, що привертає глядача є відсутність сцен насилля, жорстокості та занадто відвертих сцен. 

Дорама розширює уявлення глядача про традиційні цінності азіатських народів. Переглядаючи різні дорами можна зрозуміти менталітет та перейняти окремі його риси. Вона є ніби енциклопедією сучасного життя в Кореї. 

Сприймаючи нову культуру, через перегляд дорам, особистість засвоює нові цінності, розширює своє світосприйняття, набуває нових навичок взаємодії.  

Звідки кей-попери дізнались про K-pop?

Я дізнавалась як саме кей-попери стали кей-поперами

завдяки друзям та близьким (36%)
зацікавленість одним елементом субкультури (28%)
завдяки YouTube (17%) 
завдяки соціальним мережам (13%)

Чи є щось небезпечне в субкультурі?

Особисто я надаю перевагу гіпотезі про те, що субкультура K-pop позитивно впливає на формування особистості

Але ідеалізувати субкультуру не варто. У всьому знаходяться і позитивні і негативні сторонони. Таке життя.  

Опитування кей-поперів показало, що лище 19% респондентів не вокремило ніяких негативних аспектів в субкультурі. Інші ж вказали те, що в них може викликати занепокоєння. 

Безспірно, що субкультура K-pop в більшій мірі позитивно впливає на формування особистості, але не слід забувати і про шкоду, яку субкультура може нанести молодій особі.

Демонстрація ідеалу, якого важко досягти та відмінність культури впливає на самосприйняття. Що також негативно впливає на кей-попера, так це несприйняття субкультури його оточенням.

Серед 81% респондентів, що виокремили недоліки, або так звані «мінуси», більшість вказували на недоліки самої індустрії (30%) та поведінку деяких фанатів (51%), зокрема:

  • 22% респондентів вказали неадекватну поведінку деяких фанатів;
  • 21% - ставлення до артистів;
  • 15% - війни між фандомами;
  • 10% - сасени;
  • 6% - вплив індустрії розваг;
  • 4% - «токсичних» людей;
  • 2,2% - кошти.

Отже, проаналізувавши субкультуру та відповіді кей-поперів, я виділяю такі можливі негатичні аспекти субкультури K-pop:

  • відмінність культури (ця відмінність впливає на формування картини світу кей-поперв та на відносини із оточенням кей-попера, адже культурні традиції будуть дещо різнитись);
  • ідеальність айдолів (красива картинка, що не відповідає реаліям життя і як наслідок - комплекси, дієти і т. д.);
  • вплив на самооцінку учасника субкультури (поруч із позитивним впливом може сформуватись негативний вплив. Що я маю на увазі: це посилення депресивних думок ("у них краще"), несприйняття свого тіла, що впливає на самоставлення, формування думки "Я не така(-такий)" тощо);
  • концентрація тільки на субкультурі (відкидання інших інтересів, таку поведінку в Кореї називають "сасен". Коли фанат особливо фанатично любить свого кумира, переслідує його та готовий до притиправних дій);
  • посилення ворожості (як між фандомами так і до людей, що не захоплюються K-pop (до друзів, знайомих, та тих, хто просто погано висловлюэться про K-pop));
  • фінансова складова (особливо в нашій країні це можливо один із найбільших мінусів, адже учасники субкультури хочуть витрачати гроші на субкультуру (купувати картки, альбоми, бути підписаними на стрімінгові платформи і т.д.), але фінансово це торкається всієї родини).
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати